piątek, 22 kwietnia 2016

Pozycjonowanie stron będzie droższe

Wczoraj na blogu seo-profi.pl ukazał się artykuł, w którym autor pisze, że w 2016 roku koszt pozycjonowania będzie rósł. Trudno się z tym nie zgodzić. Chciałbym napisać co według mnie będzie miało największy wpływ na wzrost cen za usługi z zakresu SEO w najbliższych miesiącach.

Głównie na wzrost kosztów pozycjonowania będą miały (jak stwierdził w swoim artykule Sebastian Miśniakiewicz) działania Google podobne do tych jakie miały miejsce w ostatnim czasie. O jakie działania chodzi i jak one przełożą się na wzrost cen za pozycjonowanie stron internetowych?

Otóż Google wzięło się solidnie za strony stawiane na domenach regionalnych. Większa uwaga wyszukiwarki na te domeny jest podyktowana tym, że właśnie na nich znajduje się obecnie najwięcej spamu. Przykład. Kilka miesięcy wstecz wykupiłem trzy linki pozycjonujące każdy linki zostały umieszczone w panelu bocznym w 450 preclach (po 150 pressell page na jeden link). Ostatnio z grubsza sprawdzałem te domeny i wszystkie zostały nagrodzone przez Google banem.

Druga sprawa to kwestia kupowania linków w SWL’ach. Google jest ostatnio bardziej uczulone na tym punkcie. Najlepszy przykład to chyba wszystkim znana sprawa filtrów nałożonych na największe polskie porównywarki cenowe Ceneo, Nokaut i Skąpiec.

Jakie muszą być tego konsekwencje. Otóż pozycjonerzy będę musieć więcej pracy włożyć w budowę swojego zaplecza. Co więcej to zaplecze to nie mogą już być tylko śmieciowe strony, które w każdej chwili mogą zostać zbanowane. Większe koszty budowy i utrzymania zaplecza SEO muszą nieść za sobą wzrost cen na usługi związane z SEO.

2 komentarze:

  1. Samo pozycjonowanie jest bardzo ważne i moim zdaniem należy w nie inwestować. Dlatego również jak czytałam https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/jak-sprawdzic-slowa-kluczowe-konkurencji,11396 to już teraz wiem jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nigdy się nad tym jeszcze nie zastanawiałem, ale faktyczne jeśli w pozycjonowaniu ma chodzić o jakość to jego ceny faktycznie mogą wzrosnąć. Ja jestem zdania, że również bardzo ważnym jest to aby cały czas się dokształcać z zakresu SEO. Bardzo spodobał mi się wpis https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-seo/ i jestem zdania, że warto jest się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń