Pozycjonowanie jest usługą, dla której możemy wybrać jeden z kilku
modeli rozliczeń. W zależności od rodzaju pozycjonowanej strony,
konkurencyjności fraz kluczowych, oczekiwań klienta itd. firma zajmująca
się pozycjonowaniem może wybrać jeden z kilku dostępnych wariantów
rozliczeń. Postanowiłem, że opiszę krótko dwa stosowane prze zemnie
modele.
Opłata za efekt/pozycję
Najczęściej podpisuję taką właśnie umowę. Po otrzymaniu listy fraz do
pozycjonowania lub po ustaleniu z klientem jakie frazy będą
pozycjonowane, przedstawiam wycenę dla każdej frazy z osobna. Klient
płaci w momencie gdy dana fraza znajdzie się w pierwszej dziesiątce
wyników wyszukiwania a następnie przez co najmniej dwadzieścia pięć dni
się w niej utrzyma.
Stała opłata
Ten model wybieram jeśli klient chce być
pozycjonowany na frazy o bardzo dużej konkurencyjności lub tak zwany
długi ogon (kilkanaście/kilkadziesiąt fraz). Celem dla pozycjonowanych
fraz jest również Top 10 przy czym opłata pobierana jest za każdy
miesiąc wykonywania pracy. Po każdym miesiącu pozycjonowania klientowi
wysyłany jest raport zawierający szczegóły wykonanych czynności mających
na celu podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Firmy SEO oferują wiele innych modeli np. opłatę za wygenerowany ruch… Ja skupiam się głównie na tych dwóch.
Z tego co mi wiadomo to w dzisiejszych czasach najbardziej opłaca się model abonamentowy. Właśnie dlatego moim zdaniem należy przede wszystkim dobrze nauczyć się pozycjonować. Już nawet czytałem fajny wpis https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-seo/ gdzie dokładnie opisano na czym polega pozycjonowanie stron.
OdpowiedzUsuń