poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Modele rozliczeń za pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest usługą, dla której możemy wybrać jeden z kilku modeli rozliczeń. W zależności od rodzaju pozycjonowanej strony, konkurencyjności fraz kluczowych, oczekiwań klienta itd. firma zajmująca się pozycjonowaniem może wybrać jeden z kilku dostępnych wariantów rozliczeń. Postanowiłem, że opiszę krótko dwa stosowane prze zemnie modele.

Opłata za efekt/pozycję
Najczęściej podpisuję taką właśnie umowę. Po otrzymaniu listy fraz do pozycjonowania lub po ustaleniu z klientem jakie frazy będą pozycjonowane, przedstawiam wycenę dla każdej frazy z osobna. Klient płaci w momencie gdy dana fraza znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania a następnie przez co najmniej dwadzieścia pięć dni się w niej utrzyma.

Stała opłata
Ten model wybieram jeśli klient chce być pozycjonowany na frazy o bardzo dużej konkurencyjności lub tak zwany długi ogon (kilkanaście/kilkadziesiąt fraz). Celem dla pozycjonowanych fraz jest również Top 10 przy czym opłata pobierana jest za każdy miesiąc wykonywania pracy. Po każdym miesiącu pozycjonowania klientowi wysyłany jest raport zawierający szczegóły wykonanych czynności mających na celu podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Firmy SEO oferują wiele innych modeli np. opłatę za wygenerowany ruch… Ja skupiam się głównie na tych dwóch.

1 komentarz:

  1. Z tego co mi wiadomo to w dzisiejszych czasach najbardziej opłaca się model abonamentowy. Właśnie dlatego moim zdaniem należy przede wszystkim dobrze nauczyć się pozycjonować. Już nawet czytałem fajny wpis https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-seo/ gdzie dokładnie opisano na czym polega pozycjonowanie stron.

    OdpowiedzUsuń