czwartek, 28 kwietnia 2016

Co zrobić gdy klient rezygnuje z pozycjonowania? cz.1

Wpis choć pewnie wielu tak pomyślało czytając tytuł, nie będzie o tym jak zaszkodzić klientowi, który właśnie zrezygnował z naszych usług. W tym artykule chciałbym poruszyć zupełnie inną kwestię zakończenia współpracy z klientem.

Rezygnacja klienta z usług pozycjonowania to dość częsta sytuacja. Klienci rezygnują z pozycjonowania z różnych powodów. Najczęstszymi powodami rezygnacji jest:
  • brak zadowalających efektów – pozycjoner gwarantuje, że pozycjonowane frazy trafią do TOP10/5/3 a następnie nie potrafi wywiązać się z umowy,
  • mimo wysokich pozycji pozycjonowanych fraz, ruch na stronie wcale się nie zwiększył,
  • wysokie pozycje fraz przełożyły się na wzrost odwiedzin, mimo to liczba klientów niewzrosła,
  • klient po pewnym czasie stwierdza, że sam poradzi sobie z pozycjonowaniem,
  • klient stwierdza, że efektywniejszą formą promocji strony w internecie będzie np. Google Adwords,
  • inne.
Na przełomie czerwca/lipca ubiegłego roku zakończyłem współpracę z dwoma dużymi jak dla mnie klientami. Ich strony pozycjonowałem przez ponad 12 miesięcy. Współpraca przebiegała bezproblemowo. Mimo braku podpisanych umów nie było nigdy problemów z płatnościami za wystawione faktury.

Nasza współpraca wyglądała trochę inaczej niż typowe usługi pozycjonowania, świadczone przez inne firmy. Z klientami umówiliśmy się na następującą formę współpracy. Podesłali oni adres strony oraz listę około 20 fraz do pozycjonowania. Klienci zażyczyli sobie aby wszystkie frazy były pozycjonowane niezależnie czy dostarczą jakiś ruch. Dodatkowo miałem zająć się budową zaplecza.

2 komentarze:

  1. Oczywistym jest, że klient ma takie prawo i zapewne zdarzają się sytuacje kiedy rezygnuje on z pozycjonowania. Moim zdaniem warto jest również samemu się dokształcać w kwestii SEO. Bardzo mi się podoba wpis http://abc-zakupy.pl/jak-wypozycjonowac-w-google-swoja-strone-www/ gdzie dokładnie określono jak można wypozycjonować stronę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat w moim przypadku ja staram się samodzielnie pozycjonować moją stronę i muszę powiedzieć, że już całkiem fajne efekty mam. Bardzo w ostatnim czasie pomógł mi wpis https://www.zgred.pl/blog/jak-optymalizowac-pliki-pdf-pod-seo/ gdzie opisano jak należy zoptymalizować pliki pdf właśnie pod działania SEO.

    OdpowiedzUsuń