niedziela, 19 czerwca 2016

Dywersyfikacja źródeł linków cz.2

Było już o własnym zapleczu ale pamiętajmy, że pozycjonowanie to nie tylko zamieszczanie linków na naszych stronach. Linki możemy umieszczać w wielu innych dostępnych w sieci miejscach. Pozyskiwać je możemy z katalogów stron, presell page, for internetowych, SWL’i, komentarzy na blogach… I to też jest jedna z kluczowych rzeczy jeśli chodzi o pozycjonowanie.

Piszę o tym ponieważ nie tak dawno byłem świadkiem (skutki odczułem na jednej z moich stron internetowych) zbanowania całego zaplecza przez Google jednemu z zaprzyjaźnionych pozycjonerów. W jego skład wchodziło ponad 300 prywatnych pressell page, na każdym z nich był umieszczony link do mojej strony. Gdybym pozycjonowanie oparł tylko o te 300 stron, dla mojej mogło by się skończyć nieciekawie. Na szczęście oprócz tych precli stronę linkowałem z kilku innych źródeł, dzięki czemu strona zanotowała niewielkie spadki pozycji.

Gdy pozyskujemy linki z różnych źródeł linkowanie wygląda na bardziej naturalne. Na pewno jest bardziej skuteczne. Trudniej wykryć nasze zaplecze.Tak więc pamiętajmy, że pozycjonowanie to nie tylko posiadanie własnego zaplecza ale również korzystanie z innych dostępnych źródeł, z których możemy pozyskać linki dl naszych stron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz