sobota, 21 maja 2016

To nieprawda, że po usunięciu linków domena całkiem straci pozycję

Często możemy przeczytać czy też usłyszeć, że jeśli usuniemy linki to nasza strona straci wywalczoną wcześniej pozycję w wynikach wyszukiwania. Otóż po ostatnich obserwacjach muszę napisać, że nie do końca jest to prawda.

Kilka razy obserwowałem jak po usunięciu linków z zaplecza, w zależności od pozycji na jakiej znajdowała się dana fraza ta szybko nie spadała w dół. Postanowiłem, że zrobię mały teścik dla dwóch różnych domen, które najpierw podlinkuję a potem usunę wszystkie (prawie) linki.
Aby przeprowadzić test zarejestrowałem dwie świeże domeny, na których postawiłem dwie strony zaplecza. Pierwsza o tematyce związanej z zegarkami, druga o pozycjonowaniu. Na strony wrzuciłem po 10 wpisów. Strony dodałem do 10 katalogów a następnie równe dwa tygodnie czekałem aż wszystko spokojnie zaideksuje się w Google. Po dwóch tygodniach zacząłem linkować strony. Pierwszą z wykorzystaniem linków wyłącznie z Prolinka, drugą za pomocą SeoPilota.

Domena nr 1
Strona była pozycjonowana na frazy związane z zegarkami (głównie: zegarki nazwa firmy). W ciągu miesiąca kupiłem za pośrednictwem serwisu Prolink.pl kilkadziesiąt linków dzięki, którym większość fraz znalazła się w top 10. Gdy już wszystkie frazy, na których głównie mi zależało trafiły na pierwszą stronę wyników zaprzestałem kupowania kolejnych linków. Nie zgłaszałem również chęci przedłużenia zakupionych wcześniej linków. Dzisiaj po trzech tygodniach od usunięcia ostatniego linka większość fraz nadal znajduje się w topie. Frazy te co prawda mają niewielką konkurencję ale jakoś przed kupnem linków nie było ich nawet w pierwszej setce wyników.

Domena nr 2
W tym przypadku nie kupowałem linków tylko dla strony uruchomiłem projekt testowy. Prpjekt testowy został uruchomiony jeszcze w czasie gdy SeoPilot sam do niego dobierał frazy i tych mogło być maksymalnie trzy. System ten w ciągu miesiąca do top 10 wypozyjonował frazę: kurs pozycjonowania i do top 20: optymalizacja stron internetowych oraz tanie pozycjonowanie. Frazy te mają już dość sporą konkurencję. Dzisiaj podobnie jak w przypadku pierwszej strony mija trzeci tydzień od kiedy linki zostały usunięte bo po prostu nie zdecydowałem się przejść na projekt standardowy w SeoPilot.  Wymienione frazy nie utrzymały się na pozycjach ale też nie wyleciały poza pierwsze 80 wyników. Fraza kurs pozycjonowania znajduje się gdzież pomiędzy 20 a 30 pozycją.

Po przeprowadzeniu tego testu mogę napisać, że gdy dajmy na to firma, która pozycjonowała daną stronę internetową usunie linki, które wcześniej zamieściła na swoim zapleczu to od razu nie odczujemy skutków tych działań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz