Jak już napisałem w poprzednim wpisie forma współpracy między mną a
klientem trochę odbiegała od standardowego szablonu, w którym klient
zleca pozycjonowanie określonych fraz a następnie płaci za każdy miesiąc
utrzymania tych fraz na określonych pozycjach.
Blog poświęcony tematom związanym z pozycjonowaniem stron internetowych w internecie.
sobota, 30 kwietnia 2016
czwartek, 28 kwietnia 2016
Co zrobić gdy klient rezygnuje z pozycjonowania? cz.1
Wpis choć pewnie wielu tak pomyślało czytając tytuł, nie będzie o tym
jak zaszkodzić klientowi, który właśnie zrezygnował z naszych usług. W
tym artykule chciałbym poruszyć zupełnie inną kwestię zakończenia
współpracy z klientem.
środa, 27 kwietnia 2016
Cechy dobrego pozycjonera
Przeglądając oferty pracy skierowane do pozycjonerów, postanowiłem
przyjrzeć się wymaganiom stawianym przez potencjalnych pracodawców,
kandydatom aplikującym na stanowisko "SEOwca". Sam też stworzyłem listę
umiejętności, które powinny cechować pozycjonera.
- Znajomość (przynajmniej podstawowa) XHTML/HTML, CSS, PHP - bez tego nie będziemy w stanie zoptymalizować stron zbudowanych w oparciu o te technologie, a optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych jest pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać zabierając się za pozycjonowanie.
- Znajomość Google Analytics - podstawowe narzędzie analityczne każdego pozycjonera, dzięki któremu możemy śledzić np. liczbę konwersji...
- Znajomość popularnych systemów CMS (WordPress, Joomla, Drupal...) - to na nich budowane jest zazwyczaj nasze zaplecze.
- Co najmniej podstawowa wiedza na temat obsługi/konfiguracji/optymalizacji systemu reklamowego Google AdWords - przyda się ponieważ większość firm oferujących pozycjonowanie stron www, posiada w swojej ofercie tworzenie i zarządzanie kampaniami linków sponsorowanych.
- Zainteresowanie tematem Social Media - podobnie jak w powyższym punkcie coraz więcej firm uzupełnia swoją ofertę o tzw. prowadzenie kampanii reklamowych na popularnych portalach społecznościowych jak np. Facebook czy Twitter.
wtorek, 26 kwietnia 2016
PageRank - istotny czy nie ?
Na temat wskaźnika PageRank w internecie możemy znaleźć bardzo wiele
różnych opinii. Przez jednych jest on uważany za bardzo ważny czynnik
wpływający na pozycję strony, przez innych za nieistotny a jeszcze inni
podchodzą do niego obojętnie.
poniedziałek, 25 kwietnia 2016
Modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie jest usługą, dla której możemy wybrać jeden z kilku
modeli rozliczeń. W zależności od rodzaju pozycjonowanej strony,
konkurencyjności fraz kluczowych, oczekiwań klienta itd. firma zajmująca
się pozycjonowaniem może wybrać jeden z kilku dostępnych wariantów
rozliczeń. Postanowiłem, że opiszę krótko dwa stosowane prze zemnie
modele.
piątek, 22 kwietnia 2016
Pozycjonowanie stron będzie droższe
Wczoraj na blogu seo-profi.pl ukazał się artykuł, w którym autor
pisze, że w 2016 roku koszt pozycjonowania będzie rósł. Trudno się z tym
nie zgodzić. Chciałbym napisać co według mnie będzie miało największy
wpływ na wzrost cen za usługi z zakresu SEO w najbliższych miesiącach.
czwartek, 21 kwietnia 2016
Na koniec został Prolink
Ostatnio pisałem o giełdzie linków tekstowych Linkolo.pl a jeszcze
wcześniej, dość obszernie opisywałem system SeoPilot.pl. Dzisiejszy,
krótki wpis chciałbym poświęcić Prolinkowi czyli kolejnemu systemowi
kupna/sprzedaży linków tekstowych.
środa, 20 kwietnia 2016
Linkolo i większa moc linków pozycjonujących
Giełda linków tekstowych Linkolo.pl, działa na naszym rynku znacznie
dłużej niż choćby system SeoPilot ale wciąż jest od niego mniej
popularna. Dzisiaj chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami
związanymi z systemem Linkolo.pl, a być może kogoś zachęcić do
przetestowania możliwość Linkolo i efektów pozycjonowania tym systemem.
Subskrybuj:
Posty (Atom)