sobota, 30 kwietnia 2016

Co zrobić gdy klient rezygnuje z pozycjonowania? cz.2

Jak już napisałem w poprzednim wpisie forma współpracy między mną a klientem trochę odbiegała od standardowego szablonu, w którym klient zleca pozycjonowanie określonych fraz a następnie płaci za każdy miesiąc utrzymania tych fraz na określonych pozycjach.

czwartek, 28 kwietnia 2016

Co zrobić gdy klient rezygnuje z pozycjonowania? cz.1

Wpis choć pewnie wielu tak pomyślało czytając tytuł, nie będzie o tym jak zaszkodzić klientowi, który właśnie zrezygnował z naszych usług. W tym artykule chciałbym poruszyć zupełnie inną kwestię zakończenia współpracy z klientem.

środa, 27 kwietnia 2016

Cechy dobrego pozycjonera

Przeglądając oferty pracy skierowane do pozycjonerów, postanowiłem przyjrzeć się wymaganiom stawianym przez potencjalnych pracodawców, kandydatom aplikującym na stanowisko "SEOwca". Sam też stworzyłem listę umiejętności, które powinny cechować pozycjonera.

  • Znajomość (przynajmniej podstawowa) XHTML/HTML, CSS, PHP - bez tego nie będziemy w stanie zoptymalizować stron zbudowanych w oparciu o te technologie, a optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych jest pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać zabierając się za pozycjonowanie.
  • Znajomość Google Analytics - podstawowe narzędzie analityczne każdego pozycjonera, dzięki któremu możemy śledzić np. liczbę konwersji...
  • Znajomość popularnych systemów CMS (WordPress, Joomla, Drupal...) - to na nich budowane jest zazwyczaj nasze zaplecze.
  • Co najmniej podstawowa wiedza na temat obsługi/konfiguracji/optymalizacji systemu reklamowego Google AdWords - przyda się ponieważ większość firm oferujących pozycjonowanie stron www, posiada w swojej ofercie tworzenie i zarządzanie kampaniami linków sponsorowanych.
  • Zainteresowanie tematem Social Media - podobnie jak w powyższym punkcie coraz więcej firm uzupełnia swoją ofertę o tzw. prowadzenie kampanii reklamowych na popularnych portalach społecznościowych jak np. Facebook czy Twitter.
Jeśli chodzi o pierwsze trzy punkty myślę, że jest to minimum wiedzy jaką powinna posiadać osoba aplikująca na stanowiska związane z pozycjonowaniem stron. Kolejne dwa mogą okazać się dodatkowym atutem jeśli aplikujemy np. do agencji, która nie jest nastawiona tylko i wyłącznie na pozycjonowanie.

wtorek, 26 kwietnia 2016

PageRank - istotny czy nie ?

Na temat wskaźnika PageRank w internecie możemy znaleźć bardzo wiele różnych opinii. Przez jednych jest on uważany za bardzo ważny czynnik wpływający na pozycję strony, przez innych za nieistotny a jeszcze inni podchodzą do niego obojętnie.

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Modele rozliczeń za pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest usługą, dla której możemy wybrać jeden z kilku modeli rozliczeń. W zależności od rodzaju pozycjonowanej strony, konkurencyjności fraz kluczowych, oczekiwań klienta itd. firma zajmująca się pozycjonowaniem może wybrać jeden z kilku dostępnych wariantów rozliczeń. Postanowiłem, że opiszę krótko dwa stosowane prze zemnie modele.

piątek, 22 kwietnia 2016

Pozycjonowanie stron będzie droższe

Wczoraj na blogu seo-profi.pl ukazał się artykuł, w którym autor pisze, że w 2016 roku koszt pozycjonowania będzie rósł. Trudno się z tym nie zgodzić. Chciałbym napisać co według mnie będzie miało największy wpływ na wzrost cen za usługi z zakresu SEO w najbliższych miesiącach.

czwartek, 21 kwietnia 2016

Na koniec został Prolink

Ostatnio pisałem o giełdzie linków tekstowych Linkolo.pl a jeszcze wcześniej, dość obszernie opisywałem system SeoPilot.pl. Dzisiejszy, krótki wpis chciałbym poświęcić Prolinkowi czyli kolejnemu systemowi kupna/sprzedaży linków tekstowych.

środa, 20 kwietnia 2016

Linkolo i większa moc linków pozycjonujących

Giełda linków tekstowych Linkolo.pl, działa na naszym rynku znacznie dłużej niż choćby system SeoPilot ale wciąż jest od niego mniej popularna. Dzisiaj chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami związanymi z systemem Linkolo.pl, a być może kogoś zachęcić do  przetestowania możliwość Linkolo i efektów pozycjonowania tym systemem.