niedziela, 10 lipca 2016

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Na początku może wyjaśnijmy czym jest wspomniany w tytule wpisu współczynnik odrzuceń. Nie każdy spotkał się z tym terminem a przecież w dużym stopniu dzięki temu właśnie „narzędziu” możemy określić wartość naszej witryny internetowej.

Współczynnik odrzuceń to jedna z z najważniejszych informacji, jakie podaje Google Analytics. Pokazuje on jak duży procent użytkowników opuścił naszą stronę internetową po jej zobaczeniu. Naturalne jest, że gdy danemu użytkownikowi internetu nie spodoba się dana strona to ją opuszcza i ponownie na nią nie wraca. Jeśli natomiast strona spodoba się odwiedzającemu poświęci jej więcej czasu, zacznie ją przeglądać a na tym nam przecież zależy. Jest 4 główne czynniki, które pomogą nam zmniejszyć wskaźnik współczynnika odrzuceń.
  • Strona internetowa musi być estetycznie wykonana, reklamy nie mogą wziąć gorę nad treścią.
  • Wpisy na stronie muszą być „oryginalne”, nie możemy pisać o tym o czym internauta mógł już wcześniej gdzieś przeczytać.
  • Strona musi być systematycznie aktualizowana. Wpisy musimy dodawać mniej więcej w równych odstępach czasu.
  • Treść, którą publikujemy musi posiadać jakąś wartość.
Jeśli te warunki będą spełnione możemy liczyć na to, że internauci będą powracać na naszą stronę internetową i być może zaczną polecać ją wśród swoich znajomych. O współczynniku odrzuceń jeszcze wspomnimy w kolejnych wpisach

2 komentarze:

  1. Niestety z takim współczynnikiem odrzuceń ja sama dość długo się spotykałam. Nie wiem co było na rzeczy, ale nie dość że ruch był niski to jeszcze niestety wiele osób pozostawiało moją stronę po krótkiej wizycie. Jestem przekonana, że dopiero jak użyłam social media marketing https://tearsofjoy.pl/social-media-marketing/ to w sumie dopiero zaczęli przybywać prawdziwi klienci na moją stronę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poszukując agencji reklamowej, która pomoże mi odświeżyć wizerunek mojej marki, natknąłem się na https://haiku.com.pl/. Ich portfolio i podejście do klienta od razu przyciągnęły moją uwagę. Współpraca okazała się strzałem w dziesiątkę. Zespół Haiku nie tylko zrozumiał moje potrzeby, ale również zaproponował nowatorskie rozwiązania, które wpłynęły na zwiększenie sprzedaży. Jestem im niezmiernie wdzięczny za wkład w rozwój mojej firmy.

    OdpowiedzUsuń